Jeg har besøgt Armani. Ja, den Armani. Giorgio Armani. I hans sommerresidens Villa Rivara i Broni syd for Milano. Han ved det selvfølgelig ikke, men jeg har aldrig glemt det. Vi blev kørt fra hotellet Principe di Savoia i Milano i limos med tonede ruder. Og godt, de ikke kunne se os, dem der stod uden for gitterporten til villaen, for vi stirrede mere end dem i forundring over det, der nu overgik os. Anledningen var lanceringen af Gió, som jeg modtog ”una edizione unica” af, no 133 af 500. PLUS et fantastisk tørklæde, som man kan svøbe sig i. Ingen smalle steder. Og otte vegetarretter på menuen. Jamen, jeg kunne blive ved……det var fantastico!
Det må det også have været at møde Cate Blanchett, men denne gang var det min dygtige kollega Anette Kristine Poulsen, der som udsendt af Børsen, repræsenterede Danmark og interviewede denne på alle måder betagende skuespiller. Hende er det nemlig, at Giorgio Armani har bedt udtrykke sin vision om kvinden, der rummer modsætninger med samme naturlige selvfølgelighed og integritet. I duften Sì er modsætningerne lagt ved hjælp af lyse, friske noter fra bær mod mørke, sensuelle noter fra musk.
Du vil eje den alene for flakonen. Jeg kan ikke mindes at have holdt så tung en flakon i hånden. Den er ganske enkelt indbegrebet af Armani-stil – feminin med et strejf af maskulinitet. Og selv om det ikke er alle Armani-dufte, der er faldet i min personlige smag, så har denne her noget…..den kunne godt blive en af mine faste. Husk, når nu du prøver den – for det bliver du nødt til – at give den en halv time på huden, før du bedømmer. Og sørg for at være social, så du kan høre andres reaktion. Men på den anden side….når først du har holdt flakonen, så må du eje den. Prisen for 30 ml er 425 kr. Der fås også bodylotion og showergel i Sì.
NY STIL? Nu vi er ved Armani-design, så er jakken, jeg begærer, her. Der står kun $35.000 mellem mig og den, for det er her priserne starter i Armani Privé – haute couture linjen, han lancerede i 2005. Men jeg er også ret varm på det der elegante pandehårs-schwung, som sås på alle modeller ved visningen af Fall 2013 Couture, der var tydligt inspireret af 20’erne. Vi kommer til at brøle ind i vinteren med masser af inspiration fra denne epoke i kontrast mellem og forbud og fest. Lidt sådan vi også har det i disse kriseår.
PS: I 1980 skabte Armani begrebet ”product placement” i filmen American Gigolo med Richard Gere. Nogen stor sanger var han ikke, men resten fejler bestemt ikke noget…se med her. Og bemærk lige den massive eksponering af Armani. Det har nok kunnet betale sig at fylde skuffer og skabe i den film. Genialt set!
Skriv et svar