Karl har fået sig et nosejob. I hvert fald lægger han nu navn også til parfumer, og der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er hans touch i designet. Sandt at sige er duftdesignerne to proffe ’næser’, Serge Majoullier og Cécile Matton, og de har nu forårs-fabuleret over de to oprindelige Karl Lagerfeld dufte. Resultatet er Paradise Bay for Woman og tilsvarende en Paradise Bay for Men (begge 295 kr.) i limited edition. Bestemt dejlige dufte, men ikke så markante, som man ville forestille sig, når man tænker på Lagerfeld’s personlige stil.
Så er han mere synlig i flakonerne, hvor han i limited-edition versionen har malet yndig fersken på woman-flakonen og mandig blå på men-flakonen, men formen er den samme classy-møder-rock tunge glasflakon med den kantede hætte.
Parfume er som mode for næsen, siger Karl Lagerfeld, og er der nogen, der har næse for mode, så er det dette geni af et 80-årigt multitalent.
Den bliver jeg nødt til at dufte 🙂
Marlene: Det er dejlige dufte – ikke meget markante, som man kunne forvente, når man tænker på Lagerfeld’s personlige stil (;
Inge tvivl om, at der er kræset for selv de mindste detaljer i duftene. Det gør han ihvertfald med alle hans kollektioner. Intet er tilfældigt.
Bliver et travlt forår med alt det nye, der skal testes og studeres nærmere.
Ja, travlt Helle….tænk dig alt det, jeg ikke har fået fortalt og du måske ikke har set endnu. Meeen man kan heldigvis opleve meget med øjnene!
En ting er sikkert. Havde jeg ikke dig, fik jeg ikke set mere end 1/4 del af alt på markedet. Jeg må ose noget mere 😉
Helle…..og så tænk dig, at jeg formentlig kun ser en fjerdedel af den enorme mængde kosmetik, der kan shoppes fysisk og på nettet!
I erkendelse af, at jeg ikke kan vide og overskue alt, så går jeg også bevidst efter etablerede og troværdige brands, som helst også skal kunne købes – og dermed testes – fysisk.