Jeg ved ikke, om I har klikket på de bannere, der er på BB i øjeblikket, det håber jeg og ellers se filmen HER. Nu er jeg jo stolt og glad over alle bannere, fordi jeg føler det som en anerkendelse af mit arbejde men bestemt også af, at jeg har læsere, som man gerne vil bringe et budskab.
Om et produkt som regel. Men lige nu handler det om et mål og hvad man gør for at nå det og blive den mest etiske virksomhed. Derfor er jeg særlig stolt af disse bannere, for jeg tror, at det er første gang, at et banner kører på en blog med det budskab. Og det er fordi vi i dette forum tager os af den slags.
Vi tager os af, om mindre privilegerede kvinder end os selv får chancen for en uddannelse. Det gør L’Oréal også med deres ‘For Women in Science’ program i samarbejde med UNESCO. Ud over sin internationale udgave er der også en dansk pris, hvor tre kvindelige forskere hvert år modtager 110.000 kr. Den internationale pris er på €100.000.
Vi tager os af om en virksomhed har en etisk profil, om det overhovedet indgår i deres strategi på lige fod med at tjene penge. Om der er gennemsigtighed. Engagement i forhold til for eksempel miljø og de lokalsamfund, hvorfra man som kosmetikbrand køber råvarer til vores cremer. For 9. gang er L’Oréal kåret af Ethisphere Institute, der arbejder globalt for at definere standarder, kåret som en af verdens mest etiske virksomheder. Og som kun en af tre inden for sundhed og skønhed. Se listen HER
Men der er mere – L’Oréal er med på top 100 i Bloombergs 2018 ligestilllings-index. Og netop kåret af Newsweek som nr. 1 i deres top10 over ‘Green Score’ for deres bæredygtighedsstrategi. Og der ryger selvfølgelig også nogle beautypriser hjem. Læs mere HER
Fotos: loreal.com
PS: Som tidligere nævnt laver jeg ikke affiliate links eller betalte indlæg*, min eneste indtægt er annoncer, som disse bannere tydeligt for enhver er.
* bortset jo fra, når I kan vinde produkter.
Eva B skriver
Har jeg fortalt dig, at L’Oreal i mange år sponsorede vores årlige julepakkeleg ved min afd s julefrokost. Vi var ganske mange. Vores sekretær var gift med en eller anden stor fyr i DK indenfor L’Oreal; Svend Hillemose. Ikke helt sikker på efternavnet, men det var under alle omstændigheder fantastisk generøst. Og jeg er så glad for at være vidende om, at L’Oreal er sådan et fedt, dedikeret, retfærdighedsprienteret og bæredygtig brand, for det betyder noget for mig ifht køb af diverse krops-og hårplejesager.
God fredag ????
Lise Grosmann skriver
Eva B: Det tror jeg ikke, men ellers ville der sikkert være andre, der ikke havde læst det. Og lige nu er det jo så relevant at fortælle. Det er simpelt hen noget, der gennemstrømmer firmaet. Som i øvrigt er et sted, hvor rigtig mange vil ansættes og gøre karriere. Der er jo så mange hylder i sådan et kæmpe foretagende.
Der er jo også andre, der holder fanen højt og meget gerne fortæller det endog på emballagen. Det er godt. Vi kan kun være tilfredse som forbrugere hver gang nogen ser lyset. Men det er klart, at det batter mere, når verdens største kosmetikbrand sætter sig det mål at blive den mest etiske virksomhed på både de miljømæssige og menneskelige platforme.
Og som jeg har skrevet før, så irriterer det mig, at man altid er så flinke til at skrive skidt, mens de her tiltag og gode historier går stille hen. Hvad med nogle artikler på erhvervssiderne i de store aviser! Eller er det et problem, at kosmetik i redaktørens øjne kun er for kvinder og at de nok ikke læser erhvervssider. Nej, nu er jeg for firkantet – men alligevel.
God fredag og weekend <3
Eva B skriver
Åh ja. Nu er jeg ikke socialrådgiver, men mange af mine medstud. er, og de bliver også både kede og sure af, at det altid er de dårlige historier der fremhæves i pressen; fx ifht anbragte børn. Pressen kunne godt trænge til en dosis L’Oreal, så vi kunne få formidlet en mere retfærdig og balanceret fremstilling. Jeg har virkelig fået respekt for deres arbejdsbetingelser hvor de selv på de tunge områder har mange tunge sager pr. mand (kvinde).
Knus ❤️
Lise Grosmann skriver
Eva B: Heller ikke jeg, men vi sætter pris på den gode detalje i historierne. Jeg kender flere, der er ansat i huset og har været det i mange år og selv om der kommer og går personer i jobs, som måske ikke er 100% sympatiske, så ved jeg, at det er et firma, der behandler deres ansatte nok nærmest 100% korrekt.
DET kan man heller ikke sige om mange i dag. Jeg priser mig ofte lykkelig for at have oplevet tider, hvor det hed ‘personalechef’ og han/hun var personalets stemme. Gode gamle Gutenberghus, jeg savner dig ofte.
Godweekendknus <3
Pernille S skriver
Nemlig Lise! Kunne man kalde L’oreal for Skønhedsindustriens Madame Mangor? 😉
Lise Grosmann skriver
Pernille S: Hi hi….ja!
Anne-Marie skriver
Og prisvenlig og lettilgængelig, så mange kan være med. Flere gør mere…????
Det er super du er med til at udbrede budskabet????
Lise Grosmann skriver
Anne-Marie: Ja, de har det hele – det prisvenlige og det eksklusive – under samme hat. Jeg tænker altid, når jeg læser det her, at kritik oftest er det, man læser og ikke, hvad de gør og har gjort. Der er jo også en del af de nye brands, der kan takke big mother for at have stået i beautykøkkenet længe og udviklet mange kloge komplekser (;
Pernille S skriver
‘Because they are worth it ‘!
Lise Grosmann skriver
Pernille S: Her i hvert fald, men som jeg lige skrev til Anne-Marie, så kan mange nye jo også takke big mother for at have stået i beautykøkkenet i mange år og udviklet kloge komplekser. De skal ikke begynde forfra med at finde ud af at lave en creme (;